„Пејзажно искуство“ на Роберт Јанкулоски и Моника Мотеска – од Венеција пред домашната публика

Mултимедијалниот проект „Пејзажно искуство“ на Роберт Јанкулоски и Моника Мотеска, што ја претставуваше Македонија на 59. Венециско биенале 2022, на 30 март ќе биде промовиран во Чифте амам во Скопје. Изложбата ќе отворат министерката за култура Бисера Костадиновска – Стојчевска и директорката на Националната галерија и комесар на проектот, Дита Старова Ќерими. Куратори на проектот се Ана Франговска и Сања Којиќ- Младенов, а ќе биде поставена еден месец.

Уметничките истражувања на Мотеска и Јанкулоски со својот наратив припаѓаат на широкото поле на уметнички искази кои ѝ даваат важност на културата на сеќавањето. Присутна веќе неколку децении низ различна теориска, научна, уметничка икултурна практика, културата на сеќавањето има сè поголемо значење не само во конституирањето на историјата „која ја пишуваат победниците“, нејзината митологизација и критика, туку и во контекстот на изградување на лични и колективни идентитети – родови, расни, етнички, верски, социјални и други…

Landscape Experience предоминантно се занимава со причините и апсурдите на човековата егзистенција, со убавото и грдото, со кризата на духот, но исто така се занимава и со доминацијата на капиталот, колонијалните политики, идеологиите и технологијата кои влијаат врз разобличувањето на рамнотежата на човекот, живиот свет и природната средина во екосистемот. Овој мултинаративен транстактичен проект на тандемот Јанкулоски-Мотеска на критичко-дискурзивен начин укажува на опасностите што демнеат доколку не се преземат сериозни системски чекори за совладување на најголемите предизвици на Антропоценот, кои се и данок на капитализмот и политиките на власт, како неконтролираната злоупотреба на природните ресурси на планетата Земја во форма на безумни војни (експлицитни или имплицитни, реални или психолошки, физички или хемиски) за нечии идеали, во кои жртви сме сите, а најмногу најмалите, невините и идеалистите. Може ли убавото да биде истовремено и подмолно грдо, естетското да стане слуга на злото, но со намера да го изнајде вистинскиот пат за да стане опомена? Сите овие прашања, со преиспитување на тезата за баналноста на злото, се наоѓаат во проектот.