Мултимедијалниот уметник и независен автор Јана Луловска е добитник на наградата најдобар краток експериментален филм (Best Short Experimental) за филмот Magna Mater и добитник на почесно признание за најдобар краток експериментален филм (Honorable Mention Best Short Experimental) за „Жена: 3 есенцијални прашања“ на Фестивалот на краток филм за „Денот на мајката 2024“ (Best Mother’s Day Short Film Festival 2024).
Magna Mater (2023, 13 мин.) го испитува трансформативното патување на жената во мајчинството, истражувајќи ја интерперсоналната и интраперсоналната комуникација. Инспириран од неолитската теракотна скулптура Голема мајка (Magna Mater), експерименталниот филм ја рефлектира улогата на жената како животворец и заштитничка на домот. Размислувајќи за создавањето и мајчинството, таа открива длабока врска со божественото.
„Жена: 3 есенцијални прашања“ (2022, 3 мин. 41 сек.) е краток експериментален филм за една жена прогонувана од трите суштински прашања на нејзината баба – секојдневната мотивациска тактика, која некогаш била вознемирувачка во текот на нејзините 20-ти, а во нејзините 30-ти се наоѓа себеси како се бори со нивното значење како дел од нејзиното женско наследство. Додека размислува за смртта на нејзината баба и одгласите на овие прашања во сопствениот ум, се наметнува морална дилема. Дали треба да ги прифати како скапоцено женско наследство што треба да се пренесе на нејзините наследници или целосно да ги напушти? Овој интроспективен филм користи стоп-анимација за да ги истражи темите на самооткривање, врските на предците и тежината на наследените традиции.
Наградите за најдобар филм (Best Film Awards) се домаќини на квалифицирани онлајн филмски фестивали на IMDb, вклучувајќи го и Фестивалот на краток филм за Денот на мајката (Best Mother’s Day Short Film Festival), кој ги слави филмовите за мајчинството и ја признава извонредноста во раскажувањето приказни и иновативноста во филмот.
Во „Жена: 3 есенцијални прашања“ авторката зборува за тоа како наследената мудрост го обликува личниот идентитет.
– Оваа експериментална кратка стоп-анимација ја доловува тензијата помеѓу прифаќањето на наследените женски традиции и преиспитувањето на нивната важност денес. Со истражување на оваа морална дилема, имам за цел да фрлам светлина на тоа како влијанијата на предците го обликуваат нашето чувство за себе и наследство. Во „Magna Mater“ ја истражувам суштината на мајчинството, инспирирана од неолитската теракотна скулптура Магна Матер (Magna Mater). Преку маестралниот танц и кореографија на Александра Кочовска Начева, овој експериментален филм ја испитува длабоката улога на жената како животворец и заштитник, гледани преку лични и универзални објективи. Филмот се обидува да ја расветли божествената поврзаност својствена за чинот на создавање и негувачката улога на жената.- вели Луловска.
Таа се надева дека нејзините филмови ќе резонираат кај гледачите, охрабрувајќи ги да размислуваат за сопствените врски со легатите што ги наследуваат.