Во македонскиот Културно-информативен центар во Загреб вечерва во 20 часот ќе биде отворена самостојната изложба на уметникот Синиша Новески. Под наслов „Мистерија и индивидуализам“, тој ќе се претстави со 12 скулптури. На отворањето ќе се обратат проф. д-р Милаим Фетаи, вонреден амбасадор на нашата земја во Хрватска, Наталија Поповска, директорката на КИЦ во Загреб, проф. д-р. Дита Старова Ќерими, директорка на Националната галерија и Маја Крстевска, виш кустос во оваа институција. Изложбата ќе трае до 30 мај.
Новески вели дека убавината не е она што го гледате кога гледате скулптура, туку она што го чувствувате.
– Во уметноста нема правила, а не постои ниту строго дефиниран процес за создавање скулптура. Уметникот е свој господар и си создава свој свет како што сака и како што го знае. Како студент работев со живи модели и се фокусирав на реализмот. Така бараа професорите од нас, за да ги научиме основите на скулптурата. Дури во четвртата година на студии добивме задача да создадеме скулптура во наш стил. Ова беше неверојатно тешко, не само за мене, туку и за секој студент – да најде нешто оригинално и креативно. Моите први скулптури беа од мермер и дрво, како скулптурите на моите професори, но не уживав да работам со овие материјали, беа многу рестриктивни за мене. Потоа, еден ден, додека седев во мојот работен простор опкружен со остатоци од метал, дрво и камен останати од скулптурите што ги направив, ми дојде идејата да го исчистам просторот земајќи ги сите остатоци претворајќи ги во скулптури. Ова беше почеток на мојата оригинална работа. Ги користев овие парчиња за да обликувам скулптура инспирирана од македонскиот „фолклор“ – традиционална облека, ора, песни и песни. Воедно, уживав во идејата дека овие скулптури се еколошки, претворајќи го отпадот во нешто убаво и трајно – вели Новески.
Откако го завршил академското образование во 2002 година, се фокусирал на истражување на човечката форма. Неговата прва самостојна изложба, инспирирана од работата на некои од најголемите скулптори и убавината на женската форма, се состоела од женски фигури извајани во глина, па леени во полимермер. Со текот на времето, човечките фигури продолжиле најмногу да го инспирираат, но неговата работа сè повеќе се стилизирала, прво со јасни и чисти форми кои носат посебна порака, а сега, со поизразени, надреални интерпретации.
Крстевска вели дека насловот „Мистерија и индивидуализам“ не е случаен. За време на пандемијата, авторот со својата сопрува и ќерка биле како свет за себе и семејството неизбежно станува доминантна тема во неговата работа. Секоја нова скулптура не е само експеримент во стилот, формата и материјалот, туку и истражување на близината и далечината, физички и емоционални.
Голем број скулптури на Синиша Новески се изложени во јавен простор и се дел од приватни колекции во Македонија, Србија, Бугарија и Соединетите Американски Држави. Излагал на повеќе од 20 самостојни изложби и на повеќе од 30 групни претставувања. Член е на Друштвото на ликовни уметници на Македонија, актуелен член во Уметничкиот совет, како и на Друштвото на ликовни уметници на Србија. Има учествувано на повеќе од десет ликовни колонии и симпозиуми, освоил исто толку награди како за сопственото уметничко творештво, така и за менторско педагошко работење со студенти.