Александар Иванов стана прва виолина на еден од најдобрите филхармониски оркестри во САД

Како млад виолинист, честопати сфаќам дека светот на класичната музика е истовремено и комплексен и фасцинантен. Шансите за успех на еден талентиран млад музичар можат да бидат големи, но неопходно е комбинација од неколку фактори за да се постигне вистински пробив, вели Иванов

Во САД е навистина реткост некој да добие работа на својата прва аудиција, па затоа, кога ја споделив оваа вест со мојата професорка, таа со возбуденост извика: „You made my day, Alex!“ Сега, мојот живот се одвива помеѓу Бафало и Њујорк, вели Александар Иванов, еден од најдобрите млади виолинисти од Македонија. Пред неколку години доби највисока стипендија на „Џулијард“ во Њујорк, една од најпрестижните школи во светот, каде во моментот е втора година на мастер-студии. Иванов ни раскажува за животот на еден млад уметник на „Џулијард“, за можноста да се работи со врвни уметници, за посветеноста и натпреварот со најдобрите во светот.

Во моментов сте на втора година на мастер-студии на „Џулијард“ во Њујорк. Каков е животот на еден млад постдипломец посветен на класичната музика во една од најпрестижните музички школи во светот?

– Животот на постдипломец на „Џулијард“ е навистина интензивен и исполнет со предизвици. Секојдневието е исполнето со проби, индивидуални часови, камерна музика и бројни концерти, што бара постојано усовршување и изведувачка посветеност. Да се биде дел од таква престижна институција значи дека секој момент претставува можност за учење, развивање и инспирација, бидејќи си опкружен со некои од најталентираните музичари и професори од целиот свет. Стандардите се високи, а темпото е интензивно, но токму тоа те мотивира да напредуваш и да се стремиш кон совршенство. Дополнително, самиот град Њујорк додава една уникатна динамика – тој е центар на светската музичка сцена и нуди безброј можности за настапи, од интимни камерни концерти до соработки со познати оркестри. Тоа е средина каде што секојдневно се создаваат шанси за младите музичари да се изразат и да се поврзат со пошироката музичка заедница.

Во меѓувреме повторно полагавте приемен испит и добивте целосна стипендија од „Џулијард“. Што е потребно да има еден млад уметник за да постигне ваков успех?

– За да се постигне успех како добивањето целосна стипендија на „Џулијард“ младите уметници треба да поседуваат неколку клучни квалитети. Посветеност и напорна работа: постојаното вежбање и работа се неопходни за одржување на техничката прецизност и истовремено развивање на сопствениот уметнички израз. Овој процес бара континуирана посветеност и истрајност, кои со текот на времето го претвораат музичарот во уметник со свој уникатен стил.
Талент и креативност: Природниот талент е важен, но уште поважно е способноста да се изразат сопствените идеи и емоции преку музиката. Креативноста и оригиналноста се оние елементи кои го издвојуваат уметникот од другите и ја прават неговата изведба автентична.
Способност за учење: Отвореноста за примање совети, конструктивна критика и учење од искуствата на наставниците и менторите е клучна за напредок. Токму овие совети помагаат во оформувањето на музичарот како поцврст и поразвиен уметник.
Подготвеност да се справи со конкуренцијата: Во средина каде што се натпреварувате со најдобрите во светот, нема простор за двоумење. Мора да бидете подготвени да се соочите со предизвиците, постојано да учествувате на аудиции и концерти, и да го дадете најдоброто од себе.

Дипломирањето на „Џулијард“

Создавање мрежа на контакти: Изградбата на мрежа од професионални врски со други музичари, професори и диригенти преку учество на престижни фестивали е од голема важност. Токму овие контакти можат да отворат нови видици и да го насочат уметникот кон идни професионални можности.
Поддршка: Поддршката од државата, семејството, менторите и колегите игра витална улога во патувањето на еден уметник. Во мојот случај, поддршката од државата, која ја дополни мојата стипендија за додипломските студии, како и безрезервната финансиска и морална поддршка од моите родители, беа клучни фактори во мојот развој. Добиената целосна стипендија за мастер студиите е мој начин на изразување благодарност кон нив.
Сите овие фактори, заедно со длабоката љубов и страст кон музиката, се неопходни за постигнување значајни успеси во музичката кариера.

Свирењето под менторство е особено важно за сите свирачи. Какво е Вашето искуство, со кого сè работевте во изминатиот период?

– Свирењето под менторство е од суштинско значење за развојот на секој музичар, бидејќи овозможува насоки, инспирација и отвора нови перспективи. Во изминатиот период имав чест да работам со неколку врвни уметници кои значително придонесоа за мојот музички напредок, помагајќи ми да ги усовршам техниките и да го збогатам мојот изведувачки стил. Едно од исклучителните искуства беше мојот солистички настап со Little Orchestra Society во Њујорк, под диригентството на маестро Дејвид Алан Милер, каде што го изведов Концертот за виолина и оркестар од Бетовен. Овој настап беше значаен момент во моето уметничко патување и го означи едно ново ниво на професионално созревање. Дополнително, на почетокот на ова лето имав привилегија да го изведам Гудачкиот Октет од Макс Брух со истакнати музичари како Андру Ван, концертмајстор на симфонискиот оркестар на Монтреал, и Ајано Ниномија, професор по виолина на New England Conservatory во Бостон. Ова искуство беше непроценливо и ми помогна да се усовршам во камерното музицирање и да ја разберам длабоката уметничка комуникација меѓу изведувачите.

Исто така, мастер-класите со познати виолинисти како Стевен Коупс беа од огромна важност, бидејќи ми дадоа вредни совети за интерпретација, музичко изразување и разбирање на суштината на музиката. Сите овие искуства не само што ми го подобрија техничкиот капацитет, туку ме поттикнаа да ја доживеам музиката на еден подлабок и автентичен начин, што е од непроценливо значење за мојот уметнички развој.

Како функционира тој свет? Какви се шансите на еден талентиран млад виолинист и колку успехот зависи од менаџери, продуцентски куќи итн.?

– Како млад виолинист, честопати сфаќам дека светот на класичната музика е истовремено и комплексен и фасцинантен. Шансите за успех на еден талентиран млад музичар можат да бидат големи, но неопходно е комбинација од неколку фактори за да се постигне вистински пробив. Секако, талентот и напорната работа се фундаментални – тие се основата врз која се гради сè останато. Без посветеност, секојдневни вежби и развивање на техничките и уметничките способности, тешко е да се пробие во овој свет. Сепак, важно е и да се разбере дека успехот не доаѓа само преку индивидуален труд. Поддршката од добар менаџер, и можности за настапи се клучни. Тие можат да помогнат во создавање на контакти, да отворат врати до престижни сцени и фестивали, и да обезбедат медиумска покриеност што понекогаш е неопходна за да се забележи еден музичар. Од друга страна, успехот не секогаш зависи исклучиво од менаџерите. Понекогаш, она што е најважно е да имате ментори кои ќе ве насочат правилно, и да бидете дел од заедница која ќе ви помогне да растете. На крајот на денот, публиката ги препознава и вреднува вистинската посветеност и страст кон музиката. Моето искуство покажува дека комбинирањето на сите овие аспекти – талент, работа, поддршка и правилни можности – е клучот за успех во светот на класичната музика.

Фото: Маја Аргакијева

Како Ви помина изминатата година од професионален аспект? Колку настапи имавте, каде, дали почнавте со учества на аудиции?

– Изминатата година беше исклучително интензивна и исполнета со бројни професионални предизвици и можности. Најголемиот дел од моето време го посветив на свирењето во првиот виолински дел на Buffalo Philharmonic Orchestra секоја недела, додека истовремено ги продолжувам моите мастер студии на „Џулијард“ и посветено ги завршувам сите академски обврски. Ова бараше внимателно управување со времето и енергијата, но ми овозможи да напредувам и како студент и како професионален музичар. Покрај ова, имав неколку солистички концерти и настапи со камерни ансамбли, што дополнително го збогати моето искуство. Еден од најзначајните моменти во мојата кариера беше поканата од директорот на Summer Fest Colorado Springs да бидам концерт-мајстор на оркестарот на фестивалот. Оваа година беше предизвикувачка, но секој нов проект и настап ме поттикнаа да се надградувам и да го достигнам следното ниво во мојот професионален развој.

Од неодамна сте вработен како прва виолина во Филхармонискиот оркестарот на Бафало, е ден од 20-те најдобри оркестри во САД. Што беше потребно за да се стигне дотука?

– Вработувањето како прва виолина во Филхармонискиот оркестар на Бафало, еден од 20-те најдобри оркестри во САД, беше резултат на мојата долгогодишна работа, труд и посветеност кон виолината. Уште во првиот семестар од моите мастер студии одлучив да започнам да се пријавувам на аудиции, со надеж дека ќе добијам можност да настапувам на професионално ниво. Кога беше објавена аудицијата за оркестарот во Бафало, веднаш аплицирав и бев пресреќен што добив покана да учествувам.

Аудицијата се одвиваше зад завеса, што обезбеди целосна праведност за сите учесници, следејќи строги правила. Процесот се состоеше од неколку етапи, и во секоја од нив бројот на кандидати се намалуваше. Во финалната рунда останавме само двајца, а јас на крајот го добив работното место. Комисијата беше изненадена кога ме виде за првпат, поради мојата младост, и со тоа станав најмладиот член на оркестарот.

Од настапот на концертот „Лезет“ во Скопје

Во САД е навистина реткост некој да добие работа на својата прва аудиција, па затоа, кога ја споделив оваа вест со мојата професорка, таа со возбуденост извика: „You made my day, Alex!“ Сега, мојот живот се одвива помеѓу Бафало и Њујорк. Еднаш неделно патувам до Њујорк за да ги посетам часовите и потоа се враќам во Бафало за да ги исполнувам обврските во оркестарот. Иако овој начин на живот е напорен, решен сум да истраам и успешно да ги завршам моите мастер студии.

Последен пат Ве гледавме во Македонија во јануари 2023 година, на концертот „Лезет“ со Македонската филхармонија и диригентот Борјан Цанев. Дали имате да ù најавите нешто на македонската публика?

– Во овој момент, за жал, немам конкретна најава за македонската публика, бидејќи сè зависи од покана, нели. Но, доколку добијам покана, со најголемо задоволство би ја споделил мојата уметност со македонската публика. Настапувањето пред мојата родна публика секогаш претставува посебен предизвик и одговорност, затоа што чувствувам длабока почит кон неа уште од моите детски години.

Сподели